תוכן עניינים

כריתת עצים בבית פרטי היא דבר שנזקקים לו בעלי בתים מפעם לפעם. בדרך כלל הדבר קורה כאשר ישנו עץ חולה בשטח החצר או עץ שעמוד ליפול. לעתים גם עצים בבית הפרטי יכולים להפריע לתכניות בנייה או תכנון מחדש של השטח הפרטי, כמו במקרה שבו רוצים לבנות יחידת דיור נוספת בחצר או לבצע שינוי בצורה שהחצר בנויה או מסודרת בה.

בכל אחד מהמקרים האלה, יש לבצע את פרויקט כריתת העץ (או העצים, אם יש כמה כאלה) בצורה מסודרת ולהזמין כורת מקצועי. רק כורת עצים מקצועי יידע לבצע את העבודה בצורה בטוחה ומסודרת, ולכן חשוב שלא לנסות לבצע את הכריתה באופן עצמאי. בנוסף לכך, יש להקפיד על קבלת אישור חוקי מקק"ל לכריתת העץ.

לפני שאתם יכולים להזמין חברה מקצועית שתבצע עבורכם כריתת עצים בבית פרטי, יש לעבור תהליך בירוקרטי קצר של קבלת אישור לכריתה. לצורך כך, יש להגיש לפקיד היערות במקום שבו אתם גרים טופס בקשה מסודר, ולשלם אגרה לא יקרה. לאחר הגשת הבקשה, פקיד היערות צריך להחליט אם לאשר אותה, ולצורך זה לעתים הוא יגיע לשטח הפרטי ויבחן את הבקשה מקרוב. במידה והסיבה לרצון לכרות את העץ היא סבירה, הבקשה תאושר ואתם תקבלו מסמך אישור רשמי.

התהליך הזה תקף לכל עץ בוגר במדינת ישראל שאותו רוצים לכרות. למרות שמדובר בבית הפרטי שלכם, עצים נחשבים למשאב לאומי, ולכן כל כריתה מצריכה אישור. יש לציין כי כורתי עצים מקצועיים יבקשו בדרך כלל לראות את האישור לפני ביצוע הפרויקט, מפני שהם מסתכנים בקבלת קנס כספי, במידה ויכרתו עץ ללא אישור. את הקנס הכספי יקבל, בנוסף לכך, גם הלקוח שהזמין את העבודה.

איך מתבצע תהליך כריתת עצים בבית פרטי?

ישנן כמה שיטות לביצוע כריתת עצים בבית פרטי. את השיטה יבחר כורת העצים בהתאם לגובה העץ, לעובי שלו, ולסביבה בה הוא נמצא. במקרים שבהם ניתן לנסר את העץ מהגזע שלו ללא סכנה שהגזם יפגע ברכוש או באנשים, זו תהיה השיטה העדיפה והזולה ביותר. אך בדרך כלל, כאשר מדובר בבתים פרטיים, העצים נמצאים קרוב לבית עצמו או לרכוש אחר, ולכן הכורת יעדיף קודם לכן לנסר את הענפים ורק את הגזע בסוף. בשיטה זו, הכורת מטפס על העץ, קושר את הענפים וכורת אותם בהדרגה. במקרים שבם לא ניתן לטפס על העץ בקלות, או כאשר מדובר בעץ גבוה מאוד, הכורת יבחר להיעזר במנוף – דבר שעלול לייקר את עלות העבודה.  

לאחר שפעולת הכריתה מסתיימת, יש לדאוג לפינוי מסודר של הגזם. במקרים רבים, הכורת עצמו יסכים לפנות את הגזם. בכל יישוב ישנה בדרך כלל נקודה מוסדרת לאיסוף גזם, שאותה העירייה או המועצה המקומית מפנה אחת לשבוע או לכמה ימים. במקרה שקיימת נקודה כזו, יש להביא את הגזם של העץ אליה.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!