כריתת עצים בגבעתיים

תוכן עניינים

גבעה נאה ועליה עץ מלבלב, זהו מחזה נאה ללא ספק. בעיר גבעתיים אולי אין המון גבעות ויערות, אבל בכל זאת ברחבי העץ צומחים לא מעט עצים, חלקם צעירים וחלקם מאוד וותיקים. כמו בכל עיר וכמו בכל מקום שבו גרים אנשים, גם את העצים צריך לתחזק. לפעמים עולה הצורך לבצע כריתת עצים בגבעתיים או לבצע גיזום שלהם, בצורה יסודית וחיונית.

מתי כורתים או גוזמים עצים בגבעתיים

כריתת עצים בגבעתיים נדרשת מכל מיני סיבות, לעיתים כעניין שבשגרה ולעיתים בשל אירוע מיוחד. למשל, עץ בעל ענפים שצמחו יתר על המידה, אפשר לגזום על מנת למנוע פגיעה בעמודי חשמל וקווי מתח גבוה. לפעמים, ענפים צריך להסיר ולכרות, על מנת שהם לא יתמוטטו בזמן של סערה ורוח חזקה. גיזום עמוק או כריתה עשויים להידרש אם מתבצעת עבודת פיתוח. נניח שבמגרש שעליו בונים בית חדש צומח עץ, לא תמיד תוכנית הבניה תאפשר להשאיר אותו. עוד מקרים שבהם צריכים לכרות עצים בגבעתיים: ענפים חולים או יבשים מאוד צריך להסיר בזהירות. עץ שמסתיר את הנוף מהסביבה או שגדל הרבה זמן ללא תחזוקה, אפשר לגזום ולשפר את האסתטיקה, אם גיליתם ששורשי העץ מזיקים לצנרת הביוב ויש כל הזמן נזילות, גם את זה אפשר לסדר על ידי טיפול מקצועי בעץ ובשורשיו.

מי מוסמך לטפל בכריתה ברחבי גבעתיים

כיום, חוטבי עצים לא מסתובבים להם עם גרזן על הכתף. הסרה של ענפים גדולים ושל עצים נעשים על ידי כלים כבדים, מסורים חשמליים, מסורי שרשרת וציוד נוסף. אפשר להבין אפילו מתוך ההיגיון שאלה כלים שצריך הרבה ניסיון כדי להפעיל בבטחה. למעשה, מי שמוסמך לטפל ולבצע כריתת עצים בגבעתיים זה רק מי שהינו בעל תעודה מתאימה ואישור ממשרד החקלאות לבצע גיזומים וכריתה. מי שמוסמך לכך ומבצע את העבודה בצורה הראויה ידע להקפיד על דברים חשובים. למשל, ביטוח מתאים לזמן העבודה. כריתה וגיזום בסדר הנכון, כך שלא ייווצר מפגע בטיחותי תוך כדי העבודה. כורתים מסוימים עשויים להיות בעל הסמכה לעבודת גובה, שכן לא יעסוק אדם בעבודה בגובה ללא אישור מתאים ממשרד התמ"ת.  

כמה מילים על פקיד היערות בגבעתיים

נחוצה לכם פעולה של גיזום או כריתה בגבעתיים? איש מקצוע מוסמך יבצע עבודות כאלה עבור אנשים פרטיים, חברות, וועדי בתים, מוסדות ציבור ועוד. לפני שאתם פונים לאיש מקצוע שיגיע עם ציוד, מסורים ויכולת מקצועי, צרו קשר עם פקיד היערות. פקיד היערות המוסמך לאזור גבעתיים צריך להגיע ולאשר לכם את הסרת העץ או אפילו גיזום עמוק (שמוגדר כחוק בתור כריתה). כך בדיוק מגדיר החוק והוא גם מגדיר שמי שלא ינהג בהתאם ישלם קנסות. כעת, גם אתם יודעים למי לפנות ומי מבצע גיזום וכריתה, בצורה נכונה, חוקית ונבונה.

 

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!