טופס אישור כריתת עצים

תוכן עניינים

במדינת ישראל נדרשת קבלת אישור עבור כריתה של עצים. האישור צריך להתקבל גם כאשר מדובר בכריתת עצים בשטחים פרטיים. תהליך קבלת האישור הוא פשוט יחסית, ובדרך כלל אינו מסתבך בצורה מיותרת, אך יש להקפיד על הגשת הבקשה בצורה מסודרת, ולא לבצע את הכריתה בטרם מתקבל אישור זה.

כדי לקבל טופס אישור כריתת עצים, יש להציג סיבה הגיונית וברורה לרצון לבצע את הכריתה. סיבה זו תיבדק על ידי פקיד היערות המקומי של קק"ל (או של משרד החקלאות), ובמידה והיא נמצאת סבירה, האישור יתקבל. חשוב לציין כי בדרך כלל האישור מושג בקלות רבה יחסית, אך במקרים מסוימים יבחר פקיד היערות לבצע בדיקה בשטח כדי להחליט אם להעניק את האישור או לא.  

טופס אישור כריתת עצים

למה נדרש טופס אישור כריתת עצים?

טופס האישור נדרש מאחר ועצים נחשבים למשאב לאומי בישראל. הקרן הקיימת לישראל עוסקת בנטיעת עצים מיום הקמתה של המדינה, ולעצים יש משמעות רבה גם מבחינה סביבתית וגם מבחינה לאומית. כדי למנוע מצב שבו עצים נכרתים בקלות ובאופן בלתי מסודר ובלתי מבוקר, הוחלט שכל כריתה של עץ במדינה תחייב קבלת אישור מקק"ל.  

איך מתבצע תהליך קבלת האישור?

כאמור, התהליך הוא פשוט יחסית. את טופס הבקשה לאישור ניתן להוריד מאתר האינטרנט של קק"ל. יש למלא בו פרטים מזהים, את המיקום של העץ וכן את הסיבה שבגינה רוצים לבצע כריתת עצים. לטופס ניתן לצרף מסמכים נוספים במקרה הצורך, כולל אישור על הבעלות של השטח שבו רוצים לבצע את הכריתה. בנוסף להגשת טופס הבקשה, תהליך האישור כולל תשלום אגרה בגובה 48.5 שקלים. את האישור על התשלום יש להגיש בזמן הגשת הבקשה.

לאחר הגשת הטפסים, פקיד היערות יבחן את הבקשה, ויחליט אם להעניק את האישור. גם במידה ויתקבל אישור רשמי, הוא בדרך כלל לא יינתן מיידית, אלא יהיה בתוקף בתאריך מאוחר יותר. זאת כדי שיהיה ניתן להגיש ערעור על ההחלטה. ערעורים מוגשים בדרך כלל כאשר העץ נמצא בשטח של בניין משותף, או כאשר לגורם נוסף יש רצון או אינטרס שלא תתבצע כריתה לאותו העץ.

גיזום עצים עם חברת "איכות הגיזום"

לאחר שהתקבל טופס אישור כריתת עצים, ניתן לפנות לחברת גיזום מקצועית, כמו חברת "איכות הגיזום". החברה קיימת כבר משנת 2000, ומתמחה בכריתה וגיזום של עצים עבור לקוחות פרטיים, רשויות מקומיות ומוסדות ציבוריים. החברה צברה ניסיון רב שנים בביצוע עבודות של גיזום עצים וכריתת עצים, והיא מחזיקה צוותים מקצועיים, אמינים ומנוסים לצורך זה. החברה מבצעת כריתת עצים רק במקומות בהם הונפק אישור חוקי לכך, ולכן חשוב שאם אתם מעוניינים לשכור את שירותיה, תבצעו באופן מסודר את כל תהליך קבלת טופס אישור כריתת עצים.

קישורים שתוכלו להוריד טופס בקשה לרישיון כריתת עצים

https://www.moag.gov.il/Procedures/Documents/tofes_krita.docx

https://www.gov.il/he/departments/guides/forestry_forms?chapterIndex=2

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!