עץ דקל - עצי דקל

תוכן עניינים

התמר והדקל הולכים בארץ האחד ביחד עם השני. פרי התמר המוכר לכולנו הינו אחד משבעת המינים. בנוסף, הענף שלו, שנקרא גם לולב, מקשט את סוכותינו מדי שנה בשנה. העובדות הבאות בנוגע לדקלים ירתקו אתכם. קריאה נעימה!

מהו הפרי של עץ דקל? יותר ממה שחשבתם

מרבית האנשים שחושבים על עץ דקל נזכרים מיד בפירותיו הטובים, המתוקים והטעמים, הלא הם התמרים. אבל למעשה, משפחת עצי התמר שמשגשגת בעולם כוללת הרבה מאוד סוגי עצים ולא כולם מצמיחים תמרים. בארצות טרופיות, לדוגמא, מינים של עצי דקל מניבים את פירות הקוקוס הגדולים והעגולים. אגב בהשוואה לתמרים ששוקלים גרמים ספורים, ישנם קוקוסים שיכולים לשקול קילוגרמים רבים.

היכן גדלים הדקלים בארץ

בישראל גדלים לא רק עצי דקל שמניבים תמרים ומגדלים אותם לצרכי הפקת הפרי ושיווקו. באזורים שונים נקלטו דקלים שהובאו מחו"ל ומשמשים יותר תצרכי נוי ויופי. בין היתר, דקלים לרוב ניתן למצוא באזור הבקעה, בערבה, בעמק הירדן אך גם ביישובים עירוניים רבים, באזור מישור החוף ובאזורים נוספים. ניתן לראות שדרות דקלים רבות, מקשטים פארקים, שמורות, כפרים ועוד.

מהו הגובה של הדקל

מכיוון שמדובר על משפחה שלמה וגדולה של עצים (בעולם ידועים מאות רבות של זני דקלים), לא יפתיע לגלות כי עץ דקל יכול להגיע לגובה מרשים מאוד. אם נישאר בבית הגידול שלנו, נספר כי בישראל תוכלו למצוא עצי דקל שמתנשאים עד לגובה של עשרים מטרים ויותר. אם זה נראה לכם מרשים, חכו עד שתשמעו לאילו גבהים מגיעים בדרום אמריקה. שם, נמדדו גבהים של חמישים מטרים ויותר!

אחד העצים המזינים בעולם

את הפירות השונים של עץ הדקל, מהתמרים ועד הקוקוסים, אוכלים ברחבי העולם מאות מיליוני איש. מאזורים ממוזגים וטרופיים ועד למדבריות, התנובה של העץ מזינה ביותר. מלבד פירות טריים, ניתן לאכול את הפירות מיובשים, מסוכרים, בצורת דבש (סילאן). גם לבבות דקלים ניתנים למאכל ובנוסף, שמן דקלים משמש במאכלים רבים וכן בהכנת מוצרים קוסמטיים.

כריתת עץ דקל
גיזום עץ דקל
עיצוב עץ

אלו גורמים עלולים לאיים על דקלים בטבע

דקל עשוי להיפגע קשות אם משקים אותו יותר מדי וכן אם הוא סובל ממחסור במים. אך איום הרבה יותר חומר הינו טפיל שנקרא חידקונית הדקל. זוהי חיפושית שמוצאה באסיה אך איכשהו הגיעה בשנים האחרונות גם לארץ. הטפילים חודרים לתוך העץ, ניזונים ממנו וגורמים למותו. באמצעות הדברה בררנית כנגד הטפיל, ניתן להציל את העץ אם מגלים את הבעיה בזמן.

מתי חייבים לכרות עצי דקל

עצי דקל חייבים לכרות במצבים שונים. למשל, אם עץ נפגע על ידי החידקונית בצורה אנושה, צריך לכרות אותו על מנת שהטפיל לא יעבור הלאה, לדקלים אחרים. אם העץ רעוע ועלול לקרוס, יש לכרות אותו במידה וגיזום איננו נותן תוצאה בטוחה מספיק.

כשזה מגיע לטיפוח עצים,ניקוי דקלים גיזום וכריתת עצי דקל, פונים למקצוענים. הזמינו עוד היום גוזם עצים מוסמך מחברת איכות הגיזום. לפרטים השאירו פניה באתר או התקשרו:

 052-7761004 >>>

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!