גיזום עץ שסק

תוכן עניינים

גיזום עץ שסק

גיזום עץ שסק, כמו גיזום עצי פרי אחרים, צריך להתבצע בצורה מדויקת ובמועד הנכון בשנה. העצים המיוחדים הללו מצמיחים פירות טעימים ואהובים במיוחד, ובשל אופיים, מומלץ לגדל אותם בעיקר בשטחים פתוחים. אם אתם בוחרים לגדל עץ שסק בחצר ביתכם או שאתם מעוניינים לטפח עצי שסק באזורים אחרים, עליכם לגלות מה מיוחד בעצים הללו ובגיזום שלהם.

מה מיוחד בעצי שסק?

עצי שסק צריכים מקור שמש קבוע, ולכן חשוב שהענפים שלהן יהיו חשופים לשמש. כדי שזה יקרה, יש לבצע גיזום עץ שסק בחלקים העליונים של העץ כדי שהעלים והענפים בחלק הזה לא יסתירו את קרני השמש.

גיזום החלקים העליונים של עצי שסק צריך להתבצע באופן מקצועי ומדויק כדי שיהיה איזון בין קרני האור שחודרות לעץ ובין הצמיחה של העץ. כאשר גוזמים את העץ יותר מדי או פחות מדי, התפוקה והגדילה שלו ייפגעו.

מתי צריך לגזום עץ שסק?

לעצי שסק יש מועד גיזום עיקרי בחודשים יוני עד אוגוסט. בעונות הללו יש שמש רבה שמאפשרת לעץ ללבלב ולהצמיח פירות, וכדי שהשמש תחדור בין העלים, צריך לבצע גיזום עץ שסק. לאחר הגיזום, אתם תצטרכו להתאזר בסבלנות; צמיחתו של פרי השסק היא איטית יחסית, אז צריך לחכות מספר חודשים עד שהעץ יניב פרי.

הגנה על עצי שסק מפני עטלפים

אחד הפירות האהובים ביותר על עטלפים הוא השסק. לכן, זה לא נדיר לראות שעטלפים מגיעים לעצי שסק ואוכלים את פירותיהם. היצורים המעופפים האלו מזיקים לעצי שסק, וזאת סיבה נוספת לבצע גיזום עצי שסק באופן קבוע.

עטלפים מתעופפים בגובה, וגיזום החלק העליון של עצי שסק מאפשר להנמיך את העץ. באופן הזה, העץ פחות נגיש לעטלפים, וניתן לשמור על פירותיו מהמזיקים הללו. בנוסף, מומלץ לגדל עצי שסק בקרבת קירות מפני שכך העטלפים לא יתקרבו אליו (הקיר מפריע לתעופה שלהם).

גיזום עץ שסק

ומה החוק אומר על גיזום עץ שסק?

על פי החוק בישראל, צריך לבצע כריתה של עצים שעוברים גובה של שני מטרים ורוחב של 20 ס"מ. במקרים של גיזום, ישנה חובת גיזום על פי חוק כאשר עצים מהווים סכנה לציבור. כאשר לא מבצעים גיזום עץ שסק בזמן, הוא גדל יתר על מידה, מצמיח פירות רבים, וכתוצאה מכך הענפים שלו נהיים כבדים. כאשר זה קורה, הענפים עלולים ליפול ולסכן את האנשים שנמצאים בקרבת העץ.

מלבד זאת, צריך לגזום עצי שסק כאשר הם מהווים מטרד לציבור או לשכנים. עץ שסק יכול להגיע של 5-10 מטר. מרבית העצים הללו מגיעים לגובה של 3-4 מטרים, אך עדיין מדובר במטרד פוטנציאלי. עצים שגדלים בחצרות פרטיות עלולים להפריע לשכנים כאשר הם עוברים את הגדר או כאשר השורשים שלהם מפריעים לצנרת. לכן, ישנה חובה לבצע גיזום עצי שסק במועד הנכון ובצורה הנכונה.

גיזום מקצועי של עצי שסק עם 'איכות הגיזום'

יש גורמים רבים שצריך לקחת בחשבון כאשר מבצעים גיזום של עצי פרי באופן כללי, וכן גיזום של עץ שסק. הגיזום צריך להתבצע בגובה הנכון, בענפים הנכונים ובמיקום הנכון כדי שהעץ ישגשג מחד ולא יפריע לסביבתו, מנגד.

כדי להשיג את התוצאה הזו, אתם זקוקים לשירות של חברת גיזום מקצועית – 'איכות הגיזום'. כל העובדים בחברתנו מבצעים עבודות גיזום באופן מדויק ומקצועי כדי לספק תוצאות מיטביות. השירותים שלנו זמינים במחירים משתלמים במיוחד עבור עצים פרטיים וגם ציבוריים, כך שאנחנו זמינים לכם לכל מטרה.

חברת איכות הגיזום עובדת תחת כל הרישויים הנחוצים, כך שבכל מועד גיזום – אנו זמינים לכם כדי לספק את השירות הטוב ביותר בתחום.

 

 

 

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!