כריתת עצים גבוהים

תוכן עניינים

לעומת כריתה של עצים נמוכים, כריתת עצים גבוהים מזמנת אתגרים יותר משמעותיים. נסביר על המשמעות העקרונית של כריתת עצים בגלל ושל כריתה של עצים גבוהים בפרט.

יותר גובה – יותר מורכבות

כמו כל כריתה של עץ, גם כריתת עצים גבוהים חייבת להתבצע כחוק, אחרת ישנן השלכות. אך לפני שנדון בכך, נדגיש כי כשעץ יותר גבוה לרוב הכריתה תהיה מורכבת יותר. המשמעות של כל טעות או כל סטייה מהתוכנית של הביצוע היא הגדלת הסיכון ותוצאות לא רצויות. במיוחד בעצים גבוהים, צריך לתכנן היטב את הכריתה ולהחליט תחילה אילו ענפים צריכים להסיר. ככל שמסירים נכון יותר את הענפים של צמרת העץ, כך הכריתה ממשיכה בצורה טובה, בטיחותית ונכונה.

אישור עבודות גובה

על מנת לקבל אישור לכריתה של עץ (גבוה או נמוך, לא משנה) יש לפעול כפי שמגדיר החוק. החוק מגדיר שיש לפנות לפקיד יערות מקומי על מנת שיתיר במידת האפשר את ביצוע הכריתה. כריתה ללא אישור נחשבת לעבירה פלילית. במילים אחרות, עץ הוא כמו פרח מוגן ורק במקרים שזה הכרחי יתקבל אישור (רישיון) לביצוע כריתה. אך מה שלא פחות חשוב לגבי כריתת עצים גבוהים זה שמדובר בעבודת גובה. עבודות שמתבצעות בגובה רב הן מורכבות מעצם טבען. כאשר מוסיפים לכך שימוש בכלים שנועדו לחיתוך וכריתה, הסיכון מאמיר. כלומר, מי שמורשה לבצע כריתה מסוג זה יהיה חייב להיות מצויד באישור לעבודות גובה. הסמכה לעבודות גובה ביחד עם אישור לעבודות כריתה מהווים שילוב חיוני לביצוע העבודה.

מתי נדרשת כריתת עצים גבוהים

מלבד זאת שכריתת עץ ללא אישור מהווה עבירה פלילית, זו גם פעולה שמחויבת בקנס משמעותי. כלומר, לפני כל ביצוע פעולה כזאת, מקפידים על קבלת אישור מפקיד היערות ומסירת האישור לכורת. כורת מקצוע הוא בעל ניסיון בעבודות כאלה ועם הסמכה מטעם משרד החקלאות לביצוע גיזום וכריתה בצורה נכונה ובטוחה. עבודות של כריתת עצים גבוהים נדרשות למשל:

  1. בזיהוי של עץ שעומד לקרוס – עץ גבוה שמהווה סכנה מצריך טיפול. במידת האפשר, ניתן לגזום חלק מהעץ ואף להקים תמיכות חזקות. אם זה לא מספיק, צריך לבצע עוד גיזום ואף לכרות.
  2. פגיעה בתשתיות, עמודי חשמל וציוד תקשורת – צמיחה לא מבוקרת של עץ גבוה עלולה לגרום לפגיעה סביבתית, בתשתיות, קווי מתח גבוה וכדומה. לצורך מניעה יש לגזום היטב את הענפים לפני בוא החורף. לפי הצורך, יתכן שתידרש כריתה. שימו לב שגיזום חזק נחשב לכריתה לכל דבר.
  3. כריתה למניעת מחלות – עצים נגועים שמסולקים מונעים התפשטות תחלואה ונזקים הלאה.
  4. פינוי מגרש לפיתוח – לפני עבודות פיתוח, עשויה להידרש כריתה של עץ גבוה לפני שמגיעים דחפורים, עגורנים וכל היתר.
  5. כריתה נעשית לעיתים גם כחלק מטיפוח של יערות, חורשות ופארקים.

 

כריתת עצים גבוהים, פונים למקצוענים. הזמינו עוד היום גוזם עצים מוסמך מחברת איכות הגיזום. לפרטים השאירו פניה באתר או התקשרו: 052-7761004

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!