גיזום עץ מנגו

תוכן עניינים

גיזום עץ מנגו

פירותיו המתוקים של עץ המנגו הם בין הפירות הפופולריים ביותר בישראל. למרבה השמחה, ניתן לגדל את המנגו גם בחצר הביתית, וזה לא נדיר לראות עצי מנגו מזנים שונים מעטרים בתים בכל רחבי הארץ. האקלים החמים במדינה מאפשר לפרי המנגו הטרופי לפרוח במלא תפארתו, וכדי שזה יקרה, חשוב לגזום את העצים הללו באופן מדויק. גיזום עץ מנגו דורש שימת לב למספר פרטים, וכעת תוכלו לגלות כיצד גיזום מאפשר לעצי מנגו ללבלב.

למה צריך לבצע גיזום עץ מנגו?

עצי מנגו, כמו עצי פרי אחרים, זקוקים לגיזום מסיבות שונות:

  1. טיפוח – אם לא גוזמים עצים וצמחים, הם צומחים פרא ומגדלים עלים וענפים לכל כיוון. כדי לשמור על המראה האסתטי של עצי מנגו, צריך לגזום את הענפים והעלים שלהם.
  2. פלישה של מזיקים – חרקים ומזיקים שונים נמשכים לפירות של עץ המנגו. גיזום עץ מנגו וטיפול נכון בעץ הזה מונע פלישה של מזיקים, או לכל הפחות ממזער את הנוכחות שלהם. מזיקים שונים כמו יבחוש התפרחת, זבוב הפירות, חדקנית המנגו, עשי כליפה, נוברי גזע, ועוד עלולים להזיק לעצי מנגו, כך שצריך לבדוק אם עצי מנגו נגועים בהם לפני הגיזום.
  3. חדירה מיטבית של קרני שמש – סבך העלים והענפים של עץ המנגו מונע חדירה של קרני שמש לאזורים השונים של העץ. גיזום עצי מנגו מאפשר לקרני השמש להגיע לכל החלקים, ובכך לגדול ולצמוח כמו שצריך.
  4. שמירה על יציבות העץ – פירות המנגו שוקלים לא מעט, ולכן הם מכבידים על ענפי העץ. בנוסף, ענפים שגדלים ללא גיזום הופכים להיות לא יציבים. אז, גיזום עץ מנגו הוא דרך למנוע שבירה של ענפים. באופן הזה לא רק שענפים נשארים במקומם, אלא גם אנשים שנמצאים בקרבת העץ אינם נפגעים מחוסר היציבות שלו.

מתי צריך לגזום עץ מנגו?

כמו עצי פרי אחרים, גיזום עץ מנגו צריך להתבצע בעונה מסוימת. את הגיזום של עצי מנגו מומלץ לעשות בסוף החורף ובתחילת עונת האביב, לאחר איסוף פירות המנגו. הגיזום מאפשר לעץ המנגו לצמוח באופן מיטבי, עוד לפני שיוצאים ניצנים חדשים.

מבחינת הגיל והגודל של העץ, מומלץ לא לגזום עצי מנגו כאשר הם קטנים או צעירים מדי, גם אם יש להם ענפים ארוכים. גיזום מוקדם מדי של עצי מנגו פוגע בגדילה שלהם, וחשוב להימנע מכך.

גיזום עץ מנגו

כמה עולה גיזום עץ מנגו?

ישנם מספר זנים של עצי מנגו, לרבות מנגו מאיה, מנגו צריפין, מנגו שלי, ועוד. לכל אחד מהעצים האלו יש את קצב הצמיחה והגובה שלו, ולכן אין מחיר אחיד לגיזום של עצי מנגו. המחיר של העבודה הזו משתנה בהתאם לגובה העץ, היקף הגיזום, מספר העצים שיש לגזום, ועוד.

לכן, חשוב לבצע גיזום עם חברה מקצועית שתיתן לכם הצעת מחיר בהתאם לגורמים שצוינו, עוד לפני תחילת העבודה.

גיזום עץ מנגו: לבד או עם חברה?

גיזום של עצי פרי באופן עצמאי הוא לא מומלץ. כדי לגזום עצים באופן איכותי שיאפשר את הגדילה שלהם, צריך לקחת בחשבון גורמים רבים. מרבית האנשים אינם יודעים כיצד צריך לעשות זאת, ולכן מומלץ לקרוא לחברה מקצועית שתבצע את הגיזום עבורכם.

'איכות הגיזום' מעניקה שירותי כריתה וגיזום של עצים בכל רחבי הארץ, כולל שירות גיזום עץ מנגו. בחברה אנו בודקים כל מקרה לגופו ומבצעים גיזום עצים נמוכים וגם עצים גבוהים בצורה מקצועית. איכות הגיזום עובדת עם כל הרישויים הנדרשים לעבודות גיזום, והצוות המקצועי שלנו ישמח להעניק לכם שירות גיזום שיבוא לתוצאות נפלאות.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!