גיזום עץ או עצי פיקוס

תוכן עניינים

גיזום עץ או עצי פיקוס

משפחת עצי הפיקוס ידועה בעציה המרהיבים. חלק מהעצים הינם נותני צל בזכות צמרת עץ גדולה ואחדים מהמינים גם נותנים פירות למאכל. מכיוון שפוטנציאל הצמיחה של העץ מרשים ביותר, לרוב נהוג לטפל בו מפעם לפעם בגיזום. נסביר על גיזום עצי פיקוס, מתי, למה ועל ידי מי.

גיזום עצי פיקוס, מתי זה נדרש

במידה ומעוניינים לטפח עץ בריא ויפה, חיוני מדי פעם לבצע גיזום נכון. גיזום עץ פיקוס בצורה טובה חשוב, נדרש ואפילו חיוני מכמה סיבות:

  1. מניעת פגיעה בקווי חשמל – כאשר העץ צומח ליד קווי חשמל או קווי טלפון, צריך לגזום את הפיקוס לפני שהענפים פוגעים בתשתיות השונות.
  2. מניעת שבירה של ענפים וקריסת עצים – גיזום של פיקוס בזמן הנכון שומר על כל מה שנמצא בסמוך. במיוחד לקראת החורף. גיזום של ענפים גדולים מונע שבירה ברוח חזקה. כך מונעים נזק לחלונות, שבירת גגונים, מונעים נזק למכוניות ואפילו פגיעה בעוברים ושבים.
  3. שמירה על בריאות העץ – פיקוס גזום היטב יהיה בריא ובעל מראה מטופח במיוחד. גיזום על ידי איש מקצוע מסיר ענפים חולים, מסלק ענפים יבשים ומאפשר צמיחה טובה יותר, בכיוונים הרצויים.

יותר צל – על ידי גיזום פיקוס בצורה חכמה, אפשר לשפר את העלווה ומתן הצל. גיזום מדויק יכול להשפיע על כיוון הצמיחה ומאפשר לאור שמש להגיע גם לענפים ועלים הקרובים אל הגזע

גיזום עמוק של פיקוס

במידה ונדרש מאיזו שהיא סיבה גיזום מאוד עמוק של עץ פיקוס, שימו לב לדגש משמעותי. חיתוך של חלק נכבד מהעץ נחשב על פי החוק לכריתה. המשמעות היא שאם צריכים להסיר חלק נכבד מהעץ למשל בשל סכנה של קריסה, חייבים להקדים ולהוציא רישיון. גיזום ברמה של כריתה איננו חוקי אם לא מקבלים אישור מפקיד היערות המקומי. רק אם מדובר בגיזום סביר בהיקפו, מותר לבצע את הפעולה ללא קבלת רישיון. במידת הצורך, התייעצו עם גוזם עצים מוסמך.

מי מבצע גיזום עץ פיקוס

גיזום עצי פיקוס צריך להתבצע על ידי מומחים לגיזום עצים. לא מדובר בגננים שעוסקים רק בכיסוח דשא, טיפול בשיחים וכדומה. גוזמי עצים וכורתי עצים צריך להיות בעלי הסמכה ממשרד החקלאות וניסיון בגיזום עם כלי עבודה מסיביים. את הגיזום מבצעים על ידי מסורים חזקים ולעיתים בשילוב אמצעי הרמה שמאפשרים גישה לגובה. בעצים גדולים במיוחד, לדוגמא, נדרש שימוש במנוף או ציוד הרמה חלופי. במקרים הללו, הגוזמים צריכים להיות גם בעלי ניסיון ככורתי ענפים וגוזמי עצים וגם בעלי אישור לעבודות גובה כחוק ובבטחה. אם אתם צריכים לגזום עץ בגינה שלכם, אם אתם מזמינים גוזם מטעם וועד הבית או מכל גורם אחר, וודאו שמטפל בכך איש מקצוע, עם ציוד מתאים, מוסר עבודה וביטוח מקצועי.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!