גיזום עץ אבוקדו

תוכן עניינים

עצי אבוקדו מהווים עצים אהובים במיוחד במדינת ישראל. ניתן לראות לא מעט עצים כאלו שמעטרים חצרות בישראל, ומלבד היופי שלהם, הם מספקים גם את פרי האבוקדו הטעים. כדי לשמור על העצים האלו, חשוב לטפל בהם כמו שצריך כאשר אחד מהדברים החשובים ביותר שצריך לעשות הוא גיזום עץ אבוקדו. כאן תוכלו ללמוד על העצים הייחודיים האלו, אופן הצמיחה שלהם וכיצד צריך לגזום אותם כדי ליהנות מהם לאורך שנים רבות.

הגדילה של עצי אבוקדו

לפני שנגיע לנושא של גיזום עץ אבוקדו, חשוב לדעת על הגדילה של העצים הללו. עצי האבוקדו שייכים למשפחת העריים, עם עלווה ירוקה וצמיחה לגובה של 9 מטר ואף יותר. ניתן לגדל את העצים הללו בגינה הפרטית והם פורחים בנוף הישראלי.

עצי אבוקדו רגישים לקרה ולמליחות, ובמדינה חמה כמו ישראל, הם משגשגים. עצי אבוקדו מומלץ לנטוע באביב או בעונה אחרת, בהתאם לזן של העץ.

אם נוטעים מספר עצים, חשוב שיהיה ביניהם מרווח של 3-4 מטר לכל הפחות. במהלך השנה, עצי אבוקדו מצמיחים פירות אכילים, וישנן תקופות שבהן צריך לבצע גיזום עץ אבוקדו על מנת שהעצים הללו יגדלו בצורה תקינה.

גיזום עץ אבוקדו

מתי צריך לבצע גיזום עצי אבוקדו?

כמו בעצים אחרים, ישנה חשיבות גדולה למועד הגיזום של עץ אבוקדו. גיזום עץ אבוקדו צריך להתבצע בתקופת האביב – מההתחלה ומסוף תקופת הלבלוב.

עצי אבוקדו צריך לגזום כאשר הם מגיעים לגובה רב שעלול להפריע לקטיפה של פירותיהם. בנוסף, מומלץ לגזום מדי פעם את העלים של עצי אבוקדו כדי לאפשר חדירה של שמש דרך הענפים. באופן הזה, העץ יכול לגדול באופן מיטבי וגם להצמיח את הפירות האהובים שלו.

כאשר עצי אבוקדו חשופים לקרני שמש חזקות, חשוב לבצע הלבנה שלהם, בנוסף לגיזום.

כיצד צריך לגזום עצי אבוקדו?

גיזום של עצי אבוקדו נועד לאפשר להם לגדול בצורה תקנית. מלבד זאת, גיזום מקנה לעצים מראה אסתטי, כך שלגיזום יש תפקיד כפול. הענפים של עצי האבוקדו של הם חלשים יחסית, וצמיחה משמעותית של עלים ופירות עלולה לגרום לשבירה ונפילה של ענפים.

גיזום של עצי אבוקדו צריך להתבצע בעיקר כאשר הענפים והעלים מפריעים להתפתחות העץ: כאשר הענפים נוטים לכיוון הקרקע, כאשר הענפים צומחים בצורה לא אחידה משני צידי העץ, כאשר העלים מפריעים לכניסת קרני השמש. מעבר לתקופה הנכונה של גיזום עצי אבוקדו, צריך להקפיד גם על גיזום מדויק כדי שהעץ יצמח באופן מיטבי ויניב פירות אכילים.

גיזום עץ אבוקדו

מתי עוד צריך לבצע גיזום עץ אבוקדו?

מלבד גיזום של עץ אבוקדו במועד הנכון, חשוב גם לגזום אותו כאשר הוא עלול להוות מטרד עבור שכנים. אם יש לכם גדר משותפת עם השכנים שלכם ועץ אבוקדו שגדל קרוב לגדר, הוא עלול להפריע לשכנים.

לכן, אם עצי אבוקדו גדולים מדי או מצמיחים עלים וענפים עבותים שעלולים לחצות את הגדר, יש לגזום אותם.

בכל הנוגע למזיקים, עצי אבוקדו הם נוחים למדי. למרות שהם מצמיחים פירות אכילים, עצי אבוקדו לא מושכים מזיקים רבים. אולם, אין זה אומר שהם לא עלולים להיות נגועים במזיקים מדי פעם. אם זה קורה, יש לבצע גיזום מדויק כדי למנוע התפשטות של מזיקים או במקרים אחרים, לכרות את העץ כליל.

גיזום איכותי ומקצועי של עצי אבוקדו

בעת גיזום עץ אבוקדו, צריך לקחת בחשבון גורמים רבים: את גובהו של העץ, הזן שלו, אופן הצמיחה שלו, ועוד. לכן, חשוב לבחור שירותי גיזום מקצועיים עבור העצים שלכם. בחברת 'איכות הגיזום' אנו מתמחים בגיזום של כל סוגי העצים בישראל, לרבות עצי אבוקדו.

בכל עת שתצטרכו לטפח את העץ שלכם, אנו זמינים להעניק לכם שירות מקצועי עם כל האישורים הנדרשים לכך. אתם מוזמנים לפנות אל איכות הגיזום עבור כל שאלה, ולקבל שירות מקצועי עד ביתכם עם מיטב המומחים בתחום.

 

כשזה מגיע לטיפוח עצים או  כריתת עץ אבוקדו, פונים למקצוענים. הזמינו עוד היום גוזם עצים מוסמך מחברת איכות הגיזום. לפרטים השאירו פניה באתר או התקשרו: 052-7761004 

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!