גוזם עצים מקצועי

תוכן עניינים

כל עץ נזקק לגיזום אחת לכמה זמן. עצים שונים זקוקים לגיזום בתקופות שונות ובתכיפות שונה, אך השמירה על בריאות העץ מחייבת גיזום מדי פעם. אם יש לכם עצים בשטח הפרטי שלכם או בתחום השיפוט, חשוב שאת עבודת הגיזום יבצע גוזם עצים מקצועי. גוזמי עצים מקצועיים מצוידים בניסיון הנדרש ובכלים הנדרשים, ויש להם את ההכשרה המתאימה כדי לבצע עבודות בגובה רב. מכיוון שהגובה של עצים רבים יכול להגיע למטרים רבים, ומכיוון שלא תמיד ניתן להגיע בנוחות לצמרת העץ, בפעמים רבות הגיזום דורש לטפס על העץ ולגזום אותו כאשר הגוזם נמצא עליו ממש.

במקרים בהם סביבת הצמרת של העץ אינה מלאה בגורמים מפריעים, כמו עצים אחרים או חוטי חשמל, נהוג להיעזר במנוף לצורך הגעה לגובה של העצים. המנוף מאפשר לגוזם לעמוד בתוכו בנוחות ולבצע את הגיזום של הענפים הנדרשים. במקרים בהם לא ניתן להשתמש במנוף, נהוג להשתמש בסולם או בשיטת הטיפוס. סולם מהווה גם הוא כלי נוח להגעה לגובה העץ, אך בדרך כלל אינו יכול להתאים לעצים שגובהם מעל 10 מטרים. 

גיזום עצים מקצועי

מתי יש לבצע גיזום של עצים?

גיזום של עצים על ידי גוזם עצים מקצועי יכול להידרש לכמה מטרות שונות. ראשית, גיזום יכול לתרום לבריאותו של העץ. כפי שנהוג לגזום חלקים מסוימים בצמחים ביתיים, כך גם הגיזום של העץ יכול לתרום לבריאות של כל חלקיו. כל עץ דורש גיזום בתכיפות שונה. מרבית העצים יכולים להסתפק בגיזום רק אחת לכמה שנים, אך עצים מסוימים זקוקים לגיזום מדי שנה (כמו עצי דקל, למשל).

בנוסף לשמירה על בריאות העצים, הגיזום יכול לשמש גם למטרות טיפוח ונוי. גיזום למטרות טיפוח בדרך כלל מבצעים לעצי פרי או נוי, שגובהם בדרך כלל מעט נמוך יותר. לכן, קל יותר לבצע גיזום לעצים אלה, והעלות של הפעולה שמבוצעת על ידי גוזם עצים מקצועי היא נמוכה יותר. בדרך כלל במקרים אלה אין צורך במנוף לצורך ביצוע הגיזום, וניתן להגיע בעזרת סולם לכל החלקים שלהם.

סיבות שכיחות נוספות לביצוע גיזום הן כאשר רוצים להתכונן לחורף ולמנוע נפילה של ענפים בצורה מסוכנת בזמן סערה, או כאשר רוצים לבצע את הגיזום כדי למנוע נפילה של פירות מהעץ וגרימת לכלוך עקב כך. במקרים כאלה, הגיזום מתבצע על בסיס עונתי, וכך ייקבע מועד הגיזום.

אופן ביצוע הגיזום

גיזום העץ, כאמור, מתבצע על ידי סולם, טיפוס או שימוש במנוף. לכל עץ נדרשת טקטיקת גיזום שונה, וחברות מקצועיות בתחום זה, כמו חברת "איכות הגיזום" המנוסה, יודעות להתאים את שיטת הגיזום לכל עץ. כאשר עובדים עם גוזם עצים מקצועי, חשוב לאפשר לו גישה מקדימה למקום בו נמצאים העצים שאותם יש לגזום, כך שהוא יוכל לבחור את שיטת הגיזום ולהגיש הצעת מחיר בהתאם.

תפריט נגישות

התקשר עכשיו!